Thursday, March 26, 2009

Jobb, Jobb & åter lite Jobb

SHIT!!

Det e verkligen högt tryck på jobbet just nu. Har behövt jobba flera extra pass och känner att energin börjar ta slut, men samtidigt är det roligt. Nätterna flyger iväg så man hinner knappt börja innan man ska gå hem. Just nu känns det som om vi har för lite personal, för mycket bebisar och för lite utrustning. Varför ska det alltid vara så svårt att nå allting bakom kuvöserna. Är det verkligen meningen att man ska sträcka sig i tusen omöjliga ställningar för att nå allt man behöver. Kan det inte komma en Teknisk ergonom och hjälpa oss!!! Vi behöver total Make Over på avdelningen så att personalen inte ska gå sönder. Ny utrustning och smarta lösningar efterlyses, samt en ny super respirator som kan behandla alla barn oavsett om de väger 400 gram eller 4 kilo. Känner någon sig träffad och redo att anta utmaningen??

Sitter nu och laddar lite med ett inspelat Gray´s Anatomi och gör mig redo för ytterliggare ett pass på jobb. I natt blir det nr 3 av 4, varav 1 är ett extrapass. Vad ska jag göra av alla mina pengar jag tjänar??? Spara tills jag börjar plugga igen eller köpa mig en snygg designstol kanske??? Mest sugen på den sistnämnda. Sugen på en Tulip chair eller Myran, eller varför inte en av varje + en Panton chair.. VILL HA!!!!

Marita

free counters räknare
besöksräknare
Anpassad sökning

My Blog List